תאריך עברי

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

מלמדים תורה? מגיע לכם כסף - חינוך ותרבות - חדשות - ערוץ 7

מלמדים תורה? מגיע לכם כסף

רבים לא יודעים זאת אבל אם אתם מעבירים שיעור תורני קבוע מגיע לכם תשלום, גם אם לא גדול, מהמדינה. איך? אתם מוזמנים לקרוא.


פרסום ראשון: 14/12/10, 07:21
שמעון כהן

יכול להיות שלא ידעתם, אבל אם אתם מעבירים שיעורי תורה באופן קבוע בסביבת מגוריכם מגיע לכם כסף מהמדינה.

מסתבר שעל פי החוק שאותו קידם בעבר השר משולם נהרי שיעורי תורה העומדים בסטנדרטים הקבועים בחוק מזכים את מעביריהם בתשלום שבשנה שלמה יכול להצטבר לכמה אלפי שקלים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם רפי קפלן, מנכ"ל 'מעלה', הארגון המרכז את רשימות השיעורים ברחבי הארץ ומציג אותם בפני הרשויות לאישור קבלת התשלום.

קפלן מציין שממש בימים אלה נשלמת ההרשמה לקבלת התשלומים בשנה הבאה. ביום הראשון בינואר תוגש הרשימה, ועל כן הוא מזמין את המעוינים לפנות ל'מעלה' לשם כך.

"המדינה החליטה כבר לפני כ-15 או 18 שנים לתמוך בשיעורים כחלק מהתרבות שלנו ולעודד אדם שמעביר שיעור במקום ציבורי. כשם שעמותות לתיאטרון ולכדורגל מקבלות תשלום כך מגיע גם למי שמלמד יהדות. זו הרי התרבות שלנו".

בדבריו הוא מזכיר את מאות ואלפי השיעורים שנמסרים ברחבי הארץ, אם כשיעורים לילדים, ואם לנשים, אם כדף יומי, אם כשיעורי משניות ועוד ועוד. לדבריו קיים פרמטר חוקי שיש לעמוד בו כדי לאפשר העברת התשלום. בין השאר יקבלו את התשלום מי שמקיים שיעורים קבועים בני למעלה מ-45 דקות כל אחד למספר מינימאלי של לומדים כפי שקובע החוק - בישובים גדולים 15 איש ובישובים קטנים עשרה.

כמו כן נקבע שלא יועברו השיעורים לא בבתים פרטיים ולא בבתי כנסת אלא במקום ציבורי אחר.

מספר קפלן כי אל מול העברת הכספים הזו עמדו שוב ושוב ארגונים רפורמיים שניסו לסכל את המהלך בתואנות שונות שהוא עצמו לא מצליח להבין את המניע שעומד מאחוריהן. "התנועה הרפורמית עובדת קשה כדי לשנות נהלים והם מקשים עלינו, למרות שלא תמיד ברור לי מה הם רוצים. הם ניסו להתברג בחוק הזה ולקבל תקציבים וכשראו שהם לא עומדים בדרישות, כי הרי מספר השיעורים שהם מעבירים קטן, התחילו להתנכל ולדרוש ביקורת כזו וביקורת אחרת, פעם זו ביקורת ספרים ופעם ביקורת נוכחות. פעם אחת אפילו שלחו ביקורת בערב שמחת תורה והתלוננו למה לא התקיים השיעור הקבוע באותו לילה..."

כעת, כאמור, מזמין קפלן את הציבור להתקשר עוד בטרם יוכן הדו"ח לקראת קבלת התקציב לשנת 2011. המעוניינים מוזמנים ליצור קשר עם 'מעלה' בטלפון: 02-6277344.


מלמדים תורה? מגיע לכם כסף - חינוך ותרבות - חדשות - ערוץ 7

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה