תאריך עברי

יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

סיפור: שלוש דרכים למצוות הצדקה

הסיפור הוא אמיתי והתרחש בזמן האחרון.

יהודי אחד, מנהל "חדר" נזקק מידי פעם לנסוע לחו"ל לגייס תרומות עבור התלמוד תורה. כל השנים הוא נזהר שלא לטוס במחלקת עסקים בתוספת תשלום, כי לא רצה להנות מהכספים של התרומות לצורך כך. כאשר החברה שבה הוא טס הציעה לו את זה ללא תוספת מחיר, כמובן שהוא לא התנגד.

עם השנים היה לו קשה יותר ויותר לטוס במחלקת תיירים, ולכן יום אחד הוא החליט שהוא יתרום כסף לקופת העיר בני ברק (עזרה לנזקקים -  1-800-39-47-47 ) ויקווה לטוב (שישדרגו לו את הכרטיס למחלקת עסקים ללא עלות).

הוא הגיע לשדה התעופה וביקש לשדרג את הכרטיס למחלקת עסקים. הפקידה הסתכלה עליו בצורה מוזרה אבל הסכימה לבקש בשמו. התשובה היתה שלילית. אך באופן פלא, כאשר הוא ניסה להעביר את הכרטיס במכונת הכרטיסים הכרטיס לא עבר. הפקידה קראה לו ובישרה לו שהבקשה אושרה. הוא טס במחלקת עסקים.

כעבור מספר חודשים שוב הוא נאלץ לטוס כדי לממן את עלויות אחזקת תלמוד התורה. שוב הוא ביקש לשדרג לעסקים  - כמובן אחרי שתרם סכום נכבד לקופת העיר בני ברק. הפעם הבקשה לא אושרה. הוא נכנס למטוס ובא להתיישב בכסאו במחלקת התיירים. להפתעתו הוא ראה שמישהו יושב בכסא שלו, והתברר שלשניהם יש את אותו מושב בטיסה. לאחר בירור התברר שבקשתו של מנהל ה"חדר" למחלקת עסקים אושרה...

שוב עברו מספר חודשים ושוב הוא נאלץ לממן הוצאות ולהחזיר חובות, ושוב טס לחו"ל. הפעם התרומה לקופת העיר לא עזרה. הוא טס טיסה מלאה ומכאיבה במחלקת תיירים.

אבל, לפני שהוא ירד מהטיסה ניגש אליו יהודי מכובד ושאל אותו אם הוא מנהל ה"חדר"/תלמוד תורה?  כאשר השיב בחיוב ענה לו היהודי:

"הבן שלי לומד אצלך בתלמוד תורה. שנים אני מקבל בדואר בקשות לתרום אבל בגלל שמועות שאתה טס במחלקת עסקים על חשבון התרומות שאתה מקבל, לא תרמתי עד עכשיו. היום כשראיתי שאתה טס כאחד האדם במחלקת תיירים החלטתי לתרום לתלמוד תורה עבור כל אותם שנים שלא תרמתי".

היהודי הושיט לו צ'ק על סך 60,000 דולר. אז מי אמר שתרומה לקופת העיר לא עזרה ?

מתוך מוסף קופת העיר סוכות תש"ע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה