תאריך עברי

יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

ערב יום כיפור: פגישת פיוס בין צ'אווס ליהודי ונצואלה - בעולם - הארץ

"הנשיא הוגו צ'אווס הבטיח לנו באופן ברור כי יתעמק בבקשות שהבאנו לפניו ללמוד את החומר על אודות ההתקפות האנטישמיות בתקשורת הממשלתית, וכן את נושא היחסים עם מדינת ישראל", כך אמר בסוף השבוע סלומון כהן, נשיא הקונפדרציה של הקהילות היהודיות בוונצואלה, בצאתו מארמון הנשיאות בקראקאס.

בלילה שבין חמישי לשישי, שעות ספורות לפני יום הכיפורים, מילא הנשיא צ'אווס את הבטחתו מלפני שבועיים וקיבל לפגישה את נציגי הקהילה היהודית. "הסברנו לו כמה מסוכנות יכולות להיות התבטאויות השנאה, ולמה הן יכולות להוביל", נאמר בהודעה מטעם המשלחת של הקהילה היהודית. "מעבר לכך, ביקשנו מהנשיא לבחון מחדש את שאלת חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל". צ'אווס, כזכור, ניתק את היחסים עם ישראל בינואר 2009, בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

"הנשיא... היה במצב רוח טוב, צחק וחייך וחיבק את הרב איזאק כהן, רב הקהילה בקראקאס", סיפר ל"הארץ" אחד מאנשי הקהילה בקראקאס אחרי האירוע בארמון הנשיאות. אנשי הקהילה מסרו לצ'אווס תיק שהכינו מבעוד מועד ובו אוסף של התקפות אנטישמיות, האשמות שווא נגד יהודים וקריקטורות פוגעניות שנאספו בזמן האחרון בעיתונים ממשלתיים ובכלי תקשורת המזוהים עם השלטון.

ערב יום כיפור: פגישת פיוס בין צ'אווס ליהודי ונצואלה - בעולם - הארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה